Thursday, June 19, 2008

Kata-kata Hikmat

masa saya charge RM500 pun orang dah cakap mahal
masa saya charge RM25,000 pun ada org cakap mahal
ada yang saya bagi free, bayar flight pun orang cakap mahal (case sedara mara boleh lah bg mcm ni)

Jadi, apa kita buat...kita tengok kat mana kita berpijak.
Kalau dgn RM500 jadual kita jadi padat, naikkan lah
RM1000, kalau RM1000 pun jadual kita jadi padat...naikkan lah jadi
RM2,000 dan seterusnya...

Saya buat pasal saya MINAT, duit datang kat kita berlari
Kalau buat pasal DUIT & NAK CARI MAKAN ANAK BINI, duit akan datang kat kita merangkak.

Pelamin + guna + bayar = tokei kedai amik balik
Catering + bayar = bagi org makan
Baju + bayar/sewa = pulang balik/simpan dalam almari
Wedding Gift n Card + bayar = bagi org buang/simpan

Photography + album + bayar = tgk sampai anak cucu/padam
memori yang tersimpan dalam album tu tidak ternilai harganya knp mesti bayar murah?

2 comments:

chettyz said...

"case sedara mara boleh lah bg mcm ni"...hehe,klu adik-bradik maknenye free la ek...ahaks2

chettyz said...
This comment has been removed by the author.