Thursday, December 18, 2008

Aidil Zafuan Rita Rudaini nikah di Thailand

SEREMBAN 17 Dis. - Keluarga Aidil Zafuan Abd. Radzak, 21, sedih dengan tindakan pemain bola sepak kebangsaan itu menikahi pelakon, Rita Rudaini Mokhtar, 32 di Songkhla, Thailand pada 25 Februari lalu.

Bapanya, Abd. Radzak Salleh, 59, yang kecewa kerana perbuatan anaknya itu membelakangkan keluarga bagaimanapun tetap berdoa semoga perkahwinan Aidil Zafuan dengan Rita kekal bahagia.

Menurutnya, dia hanya dimaklumkan oleh anak perempuan sulungnya pada pukul 9 malam, 14 Disember lalu bahawa Aidil Zafuan telah bernikah dengan Rita di negara jiran itu.

"Sebelum ini, Aidil Zafuan tidak menceritakan apa-apa mengenai perkara itu. Dia telah bertemu dengan kakaknya pada 13 Disember dan menunjukkan sijil nikahnya di Thailand dengan Rita.

"Dia meminta kakaknya memberitahu saya dan isteri mengenai hal tersebut tetapi kakaknya tidak sanggup berbuat demikian," katanya pada sidang akhbar di rumah anaknya, Ruziehana di Coral Heights di sini hari ini.

Turut hadir adik kembar Aidil Zafuan iaitu Zaquan Adha: Ruziehana, 37; abangnya, Mohd. Zafuan, 34, dan ibunya, Azizah Arshat, 56.

Menurut Abd. Radzak, sebagai keluarga besar, Aidil Zafuan sepatutnya memaklumkan kepada keluarga mengenai rancangan untuk menikahi Rita yang merupakan pelakon Anak Mami The Movie.

Ditanya sama ada dia boleh menerima kehadiran Rita sebagai menantunya, Abd. Radzak menjawab: "Saya tidak mahu komen yang itu. Semasa desas-desus hubungan Aidil Zafuan dengan Rita, saya pernah bertanya anak saya tetapi dia memberitahu mereka hanya kawan biasa."

Menurutnya, baru-baru ini, Ruziehana ada menghubungi keluarga Rita untuk mendapatkan pengesahan mengenai pernikahan itu, malangnya ibu pelakon itu menyalahkan pihaknya sehingga akhirnya tiada perbincangan dapat dilakukan.

Sementara itu, Azizah berkata, dia tidak pernah 'membuang' anaknya itu walaupun berasa kehilangan sesuatu.

"Kalau saya kata suka pernikahan itu, memang orang akan kata saya berbohong tetapi itu pilihan dia, suka atau tidak saya kena terimalah.

"Kasih sayang bukan boleh dilakonkan atau dipermainkan. Ia datang sendiri. Mungkin Tuhan hendak tunjukkan sesuatu kepada saya.

"Mungkin saya boleh memberikan kasih sayang kepada Aidil, isterinya, Rita dan juga anak-anaknya," katanya.

Dalam pada itu, adik kembarnya, Zaquan Adha juga mengesahkan dia sendiri tidak dimaklumkan tentang perkahwinan abang kembarnya dengan pelakon Rita.

Bagaimanapun dia bersyukur kerana kedua ibu bapanya dapat menerima keputusan itu dengan tabah setelah ditenteramkan oleh kakak dan abangnya.

Rita yang sudah tujuh tahun menjanda sebelum ini pernah berkahwin dengan penyampai berita TV3, Akbar Shaari tetapi tidak dikurniakan cahaya mata manakala Aidil Zafuan merupakan pemain kebangsaan dan pemain Negeri Sembilan untuk musim akan datang.

Sementara itu Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan berharap kontroversi pernikahan pemain bola sepak itu tidak akan menjejaskan prestasinya dalam skuad negeri dan negara.

''Saya mendoakan pasangan ini berbahagia," katanya di sini hari ini.
Ibu terkilan Mohd Aidil, Rita Rudaini nikah di Thailand
Oleh Mohd Amin Jalil dan Nor Azmelia Azahari

SEREMBAN: “Kami kesal dan sedih...” kata Azizah Arshad, 56, mengulas isu perkahwinan anaknya, pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak, dengan pelakon popular Rita Rudaini.

Pasangan itu dikatakan bernikah di selatan Thailand pada 25 Februari lalu tanpa pengetahuan ahli keluarganya.

Aidil Zafuan 'berlakon' bujang


SEREMBAN: Keluarga Aidil Zafuan Abdul Razak tidak menyangka pemain bola sepak kebangsaan itu sudahpun berkahwin dengan pelakon Rita Rudaini sejak Februari lalu kerana dia didapati pandai “berlakon” seperti seorang yang masih bujang.

Bapanya Abdul Razak Salleh, 59, dan ibunya, Azizah Arshat, 56, baru mendapat tahu pada Ahad lepas mengenai perkahwinan yang dijalankan di Thailand daripada seorang anak perempuan mereka.

“Tak nampak dia macam sudah sudah berkahwin. Perangai dia macam biasa, ...terkejutlah kami,” kata Abdul Razak kepada pemberita di rumahnya di sini hari ini.

4 comments:

Syiqa Rahmat said...

Rita dan Aidil tak sepatutnya buat keluarga diorg macam tu!
susah sge ke nak mintak restu daripd ibu bapa?
mmg la diorg kahwin utk elak zina, tp, bukan ke restu ibu bapa tu lebih penting?
sampai bila diorg akan bertahan?
jgn rita jadi janda sekali lagi sudah ler.
opsss.. sakit hati, tu yg x dpt cover :D

elmyda said...

As’kum,

Disini saya ingin menawarkan perkhidmatan Nikah yang dilakukan di Pejabat Agama Daerah Yala Cawangan Betong.

Hanya 10 minit perjalanan dari pintu sempadan negara dengan menaiki kereta.

Kawasan ini aman & tenteram, tiada pergaduhan, peperangan atau pengeboman dan sebagainya.

Pergaduhan hanya berlaku di kawasan yang lebih jauh iaitu pekan Yala 150km dari Betong.

Surat Nikah dikeluarkan oleh Pejabat Agama Daerah Yala dan boleh digunakan di Malaysia. Tidak ada masalah di kemudian hari kerana ini bukan Nikah Sindiket. Perkahwinan ini adalah Sah disisi Agama dan diterima untuk diperakui di Malaysia.

Hanya perlu membayar denda (kadangkala tak perlu langsung) jika Sijil Nikah tersebut hendak Sahkan di Malaysia. Data akan dimasukkan ke dalam sistem pejabat agama dan pendaftaran di Malaysia.

Kenderaan akan disediakan dari exit tol PLUS Kuala Kangsar untuk membawa pasangan untuk diijabkabul. Proses hanya lah dalam masa satu hari sahaja. Tuan akan mendapat terus sijil nikah selepas akad & surat pengesahan dalam masa 7 hari.

Keseluruhan kos termasuk kenderaan, minyak, insuran kereta & roadtax Thailand boleh dibincangkan dgn lebih lanjut.

Yang penting kepada yg berminat perlu menyediakan passport antarabangsa (atau pas sempadan) & mas kahwin.

Diharap tawaran ini dapat menyelesaikan masalah tuan/puan.

Untuk Urusan & Pertanyaan Sila email saya di elmyda@gmail.com.

Terima Kasih.

Anonymous said...

macam ni pun adaaa!!

Wednesday, November 11, 2009
Nikah di Thailand
Salam

Saya Hj Din rakyat Malaysia yang bermastautin di Thailand terlibat dalam industri eksport.

Selama saya di Thailand saya lihat banyak pasangan Malaysia tertipu kerana bayaran nikah yang terlalu mahal sehingga ribuan Ringgit dan implikasi daripada perkara tersebut mereka melewatkan laporan ke pejabat agama dan daftar nikah di Malaysia kerana denda dikenakan.

Banyak pasangan kahwin ke Thailand tidak bahagia tetapi banyak juga kahwin di Malaysia tidak bahagia. Hakikatnya tiada siapa dapat membaca masa depan.

Antara sebab utama dilangsungkan perkahwinan di Thailand:

1- Tidak mendapat restu keluarga

2-Tidak mendapat restu isteri pertama

3-Talak Tiga ( kahwin semula)

Apa pilihan yang ada?

Haruskah dibiarkan pasangan muda berzina dan membuang anak? Haruskah pasangan 30-an, 40-an berzina dengan dosa yang sangat besar hanya kerana tidak mendapat restu isteri pertama?

Haruskah rumahtangga diruntuhkan terus kerana terlepas talak tiga-dan bagaimana kalau tiada orang baik membuat kerja ini - bagaimana nasib wanita yang menjaga kemualiaan dirinya berpuluh tahun terpaksa bernikah sementara dengan manusia yang kotor?

Semua ini adalah realiti yang saya lihat sehari-hari dan kerana itu saya ingin memulakan blog ini.

Sila email saya untuk maklumat lanjut. Saya percaya bahawa mereka yang bersusah payah untuk berkahwin kerana mereka ada sedikit iman di hati mereka. Berzina lebih mudah.

(Setiap perkahwinan akan dilaporkan ke konsul Malaysia di Songkhla secara rasmi untuk menjamin kebajikan semua pihak)

Untuk makluman lanjut email saya din.shamsul31@gmail.com
Posted by Hj Din at 2:48 AM 4 comments

elmyda said...

insyaallah nikah yg dibuat melalui betong ini adalah sah & cukup dr hukum syarak.

kerana itu lah akad nikah di buat di dalam pejabat majlis agama wilayah yala cawangan betong, bkn di bawah pokok, atau dlm rmh kadi yg tidak ditauliahkn seperti nikah sindiket yg lain.

hati2 dgn pihak yg menawarkn khidmat nikah yg diragui.

di betong nnti segalanya akan diuruskn oleh sy & naib kadi di betong.

setiap pasangan yg bernikah bole berkenalan dgn kadi2 yg ditauliahkan dlm wilayah yala (ada 30 org kadi di wilayan yala yg dilantik setiap 6thn, 2 drpdnya telah meninggal dunia)

alhamdulillah setakat ini byk pasangan yg sy bawa telah berjaya mendaftarkan pernikahan mereka tanpa sebarang masalah.

kpd yg memerlukan khidmat sy bole la menghubungi sy melalui email elmyda@gmail.com atau call sy di no 0175955633 (helmi).

sy akan memberikan segala butir dgn lebih terperinci. sebaik2nya di jelaskan segala keraguan sblm nk ke sana.