Friday, December 19, 2008

Mawi-Ekin nikah esok

JOHOR BAHRU 18 Dis. - Penyanyi popular Mawi atau Asmawi Ani, 27, dan bakal isterinya, Nora' Ashikin Rahmat, 29, atau Ekin akan dinikahkan di Masjid Sultan Abu Bakar di sini pada pukul 11 pagi Sabtu ini.

Penolong Pendaftar Nikah Johor Bahru, Datuk Mahad Mohd. Said dijadual menikahkan pasangan itu sementara khutbah nikah akan dibacakan oleh Kadi Daerah Johor Bahru, Mohd. Hosni Tamrin Mohd. Sharif.

Raja khidmat pesanan ringkas (SMS) itu akan membawa 11 dulang hantaran dan dibalas tujuh dulang oleh pengantin perempuan.

Pada sebelah malam hari yang sama, majlis resepsi pasangan itu akan diadakan di Stadium Tertutup Johor Bahru. Kira-kira 1,500 tetamu termasuk beberapa kenamaan dijangka hadir.

Sementara itu, Ketua Ketenteraman Awam dan Trafik Johor, Supritendan T. Raveendran mengingatkan tetamu ke majlis resepsi di stadium berkenaan supaya tidak meletak kenderaan di bahu Jalan Tebrau dan Jalan Lingkaran Dalam di sini bagi mengelakkan kesesakan.

Beliau berkata, pihaknya tidak teragak- agak mengeluarkan saman ke atas mereka yang sengaja meletakkan kenderaan di bahu kedua-dua jalan itu.

Tinjauan Utusan Malaysia di rumah Ekin di Taman Impian Emas di sini hari ini mendapati tujuh khemah telah didirikan sebagai persiapan majlis meraikan tetamu pada Ahad ini.

No comments: