Thursday, November 13, 2008

JAM DINDING ANTIK

Comeltak? memang tak, tapi takpo, nanti kita mekap mesti comel, hanya Johari kenal Lompat Tikam.

Baru nih, aku gi mah saing, tertengoklah selonggok sampah, dan ada muka macam jam ditempat dia buang sampah, dah hancur abih, aku tengok ada enjin, serpihan kayu yang masih ada, aku mintak bawa balik, spray anti karat ,service, sebih,try bekki, hah boleh itup, setting lebih kurang, pah tu buat bodi, ganti kayu dah reput, gantung kat didnding, tapi pengunci tak de, hilang, nak kunci susah sikit..kalu sapa ada..mintaklah kuncitu..bayarpun takpo..sayang weh barang lama nih, jangan buang bagi aku baiki..yang ni akalua ada masa nak cat bodi bagi comel sikit..

Jam dinding antik, jenis bandul, ada kunci ni banyak juga kenangannya. Masa dulu2 kalau tidur mah tok, bunyi jam inilah yang sayunya, sebab teringat kat ibunapa. Masa mereka ajak balik tak nak balik, sebab suka main dengan pak sedara, masa nak tidur tak jenera, bunyi jam kluk klik kluk klik, sayu nak tunggu cerah pagi, belum ayam berkokok aku dulu yang berkokok dengan pak sedara, gerak tok ayah bangun tidur, pagi2 bakar ubi, biasanya musim cuti sekolah hujung tahun, musim banjir, bakar ubi kayu cicah gula, nyior muda, pulut huh sedap wehh.

1 comment:

Adnin said...

Assalam... Sy ada beberapa jenis kunci jam lama... Boleh whatapp sy di talian 0174381383